האם יכול להיות יותר ממיופה כוח אחד? מה החלוקה בין המיופים השונים? ועוד

ראשית, עלינו להבין מה הוא ייפוי כוח מתמשך ומה מטרתו.

ייפוי כוח מתמשך הוא סמכות שאנחנו נותנים לאדם בו אנו בוחרים, אשר נכנסת לתוקף רק במידה ואנחנו כבר לא כשירים לקבל החלטות צלולות לגבי רכושנו, מצבנו הבריאותי ועוד.

בדרך כלל ייפוי כוח מתמשך ניתן לקראת זקנה, כאשר מצד אחד כבר יש לנו על מי לסמוך כמו ילדים או נכדים, ומצד שני האפשרות של אובדן הצלילות נעשית מוחשית יותר.

 

מה החשיבות של עריכת ייפוי כוח מתמשך בהקדם?

ברגע שאדם הוכרז כלא צלול או לא אחראי למעשיו, זה כבר מאוחר מידי על מנת להעניק ייפוי כוח לאדם אחר לבחירתו, ובמקרה כזה המדינה מחליטה על אפוטרופוס לפי שיקול דעתה. לכם אין שליטה מי יהיה האפוטרופוס וגם לא על מעשיו, הוא יקבל את ההחלטות הרפואיות, את ההחלטות לגבי הרכוש, הוא אפילו יכול למשוך כסף מחשבון הבנק ולהשתמש בו כרצונו.

לכן, חשוב להיערך מראש עם ייפוי כוח מתמשך, ליום בו תזדקקו לו.

 

מי יכול להיות מיופה הכוח?

אתם יכולים לבחור בכל אדם הקרוב אליכם להיות מיופה הכוח שלכם, ואף להגדיר את סמכויותיו.

 

האם יכול להיות יותר ממיופה כוח אחד?

בהחלט. ייתכן יותר ממיופה כוח אחד, ובמקרה הזה ראוי להגדיר בחכמה את חלוקת התפקידים בין מיופי הכוח השונים. למשל – ניתן לחלק לאחד את הסמכות על ניהול הכספים בחשבון הבנק, לאחר את ההחלטות הרפואיות, ולשלישי את ניהול הרכוש.

ניתן גם להגדיר את אופן קבלת ההחלטות במקרה של ריבוי מיופי כוח, אם בהצבעה, בפה אחד, או להעניק זכות הכרעה או זכות וטו למי מהם.

בכל מקרה, מומלץ לא לקבוע יותר משלושה מיופי כוח פעילים בו זמנית מפאת הקושי בקבלת ההחלטות, ריבוי הדעות וחלוקת האחריות.

 

מה קורה אם מיופה הכוח לא יכול למלא את תפקידו?

אחת הסיבות להגדיר מספר מיופי כוח היא החשש שמא מיופה הכוח שבחרנו לא יוכל למלא את תפקידו. במקרה כזה ניתן להגדיר מיופי כוח מחליפים. למשל – הבכור או הבכורה יהיו מיופה הכוח, במידה ואינם יכולים לבצע את תפקידם הצאצא הבא יהיה מיופה הכוח, במידה והוא אינו יכול למלא את תפקידו, בכור הנכדים יהיה מיופה הכוח וכן הלאה. ניתן כך להגדיר מספר מחליפים בהיררכיה רצויה ולוודא שבכל מקרה יהיה מי שימלא את התפקיד, ללא הצורך לחלוק אותו עם שותפים רבים נוספים.

 

עד כאן על ריבוי מיופי כוח בייפוי כוח מתמשך.

לכל שאלה והתייעצות או לשם הקמת ייפוי כוח מתמשך עבורכם,

מוזמנים לפנות אלינו בטלפון – 074-7977717

או דרך טופס צור קשר באתר

רוצים לקבל יעוץ ומידע נוסף?
רשתות חברתיות
אולי זה יעניין אותך: