מי ידאג לילדכם שלא תהיו כשירים?

מאז שהוסמכתי לבצע ייפוי כח מתמשך על ידי האפוטרופוס הכללי יוצא לי להסביר המון על החשיבות בייפוי הכח המתמשך בעקבות פניות רבות בעיקר מבני הגיל השלישי.

אבל הזכות לתכנן את העתיד ביום שלא תהיו כשירים אינה שמורה רק לגיל השלישי.

בייפוי כח מתמשך כל אדם קובע מי יטפל בו וידאג לו ביום שלא יהיה כשיר. (ללא צורך בהגעה לבית המשפט או בהתערבות מצד מערכות הרווחה או האפוטרופוס הכללי) מי שטרם הבין את חשיבות המסמך מוזמן לצור קשר

**מי ידאג לילדכם אם לא תיהיו כשירים**

אם אתם שני בני זוג שמסתדרים מצויין , שהמשפחות שלכן מסתדרות נהדר עם בירוקרטיה ומסתדרות נהדר ביניהן – אל תמשיכו לקרוא. אבל העולם אינו אידיאלי ולצערינו גם הורים בגילאים צעירים הופכים ללא כשירים /נפטרים. וההחלטה מה יעשה עם ילדיכם שמורה לבית המשפט.כיום קיימת אפשרות בחוק להכין מסמך הבעת רצון – מסמך שאומר לביהמ"ש מה אני כהורה /אפוטרופוס הייתי רוצה שיקרה עם ילדי (או כל מי שאני משמש בעבורו כאפטרופוס) במקרה שאני לא כשיר.מי ארצה שיטפל בהם? באיזה אופן? האם האפוטרופוס הבלעדי יהיה בן/בת הזוג או אולי בן הזוג לשעבר?האם ארצה שבית המשפט יחייב הסדרי ראיה עם הורי? אחיי? איזה השכלה ארצה לילד? האם צביון דתי חשוב לי? **ככל שלא נחליט כשאנחנו בריאים וכשירים נותיר לביהמ"ש להחליט במקומינו מבלי שלנו תהיה היכולת להשפיע.**ייתכן מצב שאם אינה כשירה עוד והאפוטרופסות עוברת לאב (שהינו גרוש מהאם) והוא מחליט בעקבות הגירושין שהילדים לא ייפגשו יותר עם משפחתה של האם , יעביר אותם דירה ויחל בחיים חדשים. ניתן למנוע זאת כבר היום עם מסמך הבעת רצון. חשוב לדעת גם מסמך הבעת רצון וגם ייפוי כח מתמשך כרגע ללא צורך בתשלום אגרה וייתכן והדבר ישתנה בעתיד.

רוצים לקבל יעוץ ומידע נוסף?
רשתות חברתיות
אולי זה יעניין אותך: